Forever Together
AboutMe Links Entries Credit
ANti thiS VEry2 mUCh..!!!!!
Sunday, 24 April 2011 | 07:16 | 3 comments

all this made your life suffer till your death..
it made many various type off problem in my life.
no more fb,...
f*** f***b**k very much...

lelaki dan wanita
Saturday, 23 April 2011 | 00:42 | 0 comments

Lelaki bujang kena tanggung dosa sendiri apabila sudah baligh.


Manakala dosa gadis bujang di tanggung oleh bapanya.
Lelaki berkahwin kena tanggung dosa sendiri, dosa isteri, dosa ank perempuan yg belum berkahwin dan dosa ank lelaki yg belum baligh.


Beratkan?

Hukum menjelaskan ank laki kena tanggungjwb ke atas ibunya
Dan sekiranya dia tidak menjalankan tanggungjawabnya,
maka berdosa baginya terutama Anak laki yg tua,
manakala perempuan tidak, perempuan hanya perlu taat pada suaminya.

Isteri berbuat baik,Pahala dapat kepadanya,
kalau isteri buat benda tak baik,
mcm tak menutup aurat dgn sempurna,
Dosanya di tanggung oleh suami.
Beratkan??


Suami kena bg nafkah pada isteri, ni wajib tapi isteri tidak.
Tapi isteri boleh Bantu untk ringankan beban suami.
HARAM bagi suami bertanyakan pendapatan isteri,
Lebih-lebih lagi menggunakan pendapatan isteri tanpa izinnya.

Banyak lagi laki, lebih-lebih lagi bila dah bergelar SUAMI.
Suami kena tanggung.
Kalau nk di bayangkan beratnya,
Dosa-dosa yg perlu ditanggung seperti gunung dan semut.

Sebab tu mengikut kajian,nyawa org perempuan lebih
Panjang dari laki. Laki mati cepat sebab dah tak larat nak tanggung dosa yg beratnya (sekadar pendapat sendiri )

Wanita..- Auratnya lebih susah dijaga berbanding laki.
- Perlu meminta izin dari suaminya apabila mahu keluar dari rmh.
- Saksinya kurang berbanding laki.
- Perlu menghadapi ksusahan mgandung dan melahirkan ank.
- Wajib taat kpd suami tapi suami tak perlu taat kpdnya..cume suami la kena consider.
- Talak terletak di tgn suami
- Wanita kurg beribadah kerana masalah haid dan nifas yg tak ada pd laki.

PERNAHKAH KITA TGK SEBALIKNYA??

~Benda yg mahal harganya akan dijaga dan dibelai serta disimpan di tempat yg tersorok dan selamat.
~Sudah pasti permata tidak akn dibiarkan bersepah-sepah bkn?
itulah bandingannya dgn seorg wanita.
~Wanita perlu taat kpd suami tetapi laki wajib taat kpd ibunya 3kali lebih utama daripada bapanya.
~Bukankan ibu adalah seorg wanita?
~Wanita menerima harta pusaka kurg dari laki,Tapi harta itu menjadi milik peribadinya dan tidak perlu diserahkan kpd suaminya,manakala laki perlu menggunakan harta pusaka ituuntk menyara anak-anak dan isteri.
~Wanita perlu bersusah-payah untk mengandung dan melahirkan anak,tapi setiap saat dia di doakan oleh segala haiwan,malaikat, dan seluruh mahluk ALLAH SWT di muka bumi dan matinya jika kerana melahirkan adalah syahid kecil.
~Manakala dosanya di ampunkanOleh ALLAH SWT..
~Seorang wanita boleh masuk pintu syurga melalui mana-mana pintu syurga yg di sukainya cukup dgn empat syarat shj :

-Sembahyang lima waktu
-Puasa di bulan Ramadhan
-Mentaati suami
-Menjaga kehormatannya

~Seorang laki perlu pergi berjihad fisabilillah tapi wanita jika taat kpd suaminya serta menunaikan tanggungjawbnya kpd ALLAH SWT akanturut menerima pahala seperti pahala orang berperang Jihad fisabilillah tanpa perlu mengangkat senjata.

MasyaALLAH! Sayangnya ALLAH pada wanita..
Seorang wanita adalah pelengkap dan sememangnya istimewa di sisi seorang laki,tanpa wanita, laki tidak akn wujud di muka bumi ni..tanpa wanita kuat tidak wujud pemimpin yang berwibawa,tanpa wanita tidak wujud lelaki yg beriman..tapi,ingatlah wahai lelaki, wanita itu juga merupakan fitnah dunia..

Monday, 18 April 2011 | 02:43 | 0 comments







kegilaannn. semakin menjadi jdi...
best sungguh...hak2...
smk jelai...
dont what to say to this pic...
njoy laaa..

do i have enough time???!!!
Sunday, 17 April 2011 | 02:33 | 0 comments
larhh...spm???...what...it's april now.!!!!
could i'm study now...n had successful...
study and study and study....
may ALLAH willing
9 A+
it mybe dificult but not impossible
i hope that
bahasa melayu = A+
bahasa inggeris = A+
metamatik = A+
sains = A+
agama = A+
sejarah = A+
prinsip perakaunan = A+
add math = A+
ekonomi asas = A+

ya allah ko sinari lah kejayaan untuk calon calon spm pada tahun ini..
sesungguhnya engkau maha memberi rezeki..
ko permudah kan lah kehidupan kami sebagai pelajar serta sebagai anak
semoga spm pada tahun 2011 lebih baek daripada sebelum ini...
amin.
pertEMuan dan PERpisaHAN...
| 00:29 | 0 comments

hargailah sebuah PERTEMUAN kerana di situ wujudnye KEMESRAAN....
hargailah sebuah PERPISAHAN kerana disitu wujudnye KERINDUAN.....
hargailah sebuah PERTEMUAN & PERPISAHAN kerana disitu mengajar ERTI HIDOP SEBENAR....
Thursday, 14 April 2011 | 05:59 | 2 comments

hahahaha...aksi ku ktika di kjohann bola tmpr....klakar gle...hahahaha...smk jelai MNG lwn smk snaling , smstj , smaskp....haaaaa...tp klh lan chong hua....pergh kcian...gare2 tu x lyk pegi pringkt seterusnyeee....saba je laaa...pic ad lgi....tp dlm proses...tgu laaaa...t da bnyk...jgn x follow...haaaahahahah
Wednesday, 13 April 2011 | 03:59 | 0 comments
video
don't try this at home...korang semua akn dikuatiri jd gile jika mmbuat aksi ini...sekian...pesanan dari pihak penaja...kah3...
nK tGK KEte iDamAN aq X???!!
Sunday, 10 April 2011 | 07:07 | 1 comments
haaaa...tu diaaa....mr mini cooper...shoomeelll kn???haaa...smart gilak!!...tp nk dpt an kete setengah juta kene ad dlm tgn beb...byk mhall woooo....aq cube laa...nk sgt kete niee...smart poit...

aq sayaanng dierr...
| 06:48 | 0 comments
haaaa...korang jangan tgk lame2...nie dier...buah aty beta...hahaha...comel x...mesti la shomell kn...die nie sorang yg caring aw...pergh..untung sehh gue dpt dierr...bak kate org satu dalam sejuta...hahaha...aq knal die tahun lpas...tarikh keramat kiteorg 21 MARCH 2010...hahahaha....lurve u syg..huuhuhuhu
ASSALAMUALAIKUM....
| 06:38 | 0 comments
salam...haaa...nie budak2 klass aq...
nie klass 5 akaun...sebenarnye klass nie nme nye bahari...
ntah kenape tahun tukar name ke akaun...
maybe sbb klas aq amik prinsip akaun...
aq pindah kt sekolah nie tahun lepas 2010...
skunk aq kt smk jelai...tahun nie spm..perghh...
cuak sihh...aq syg korang semua...

|
Welcome

Click hereĀ for more inspiring photos!
Welcome to my blog ! name aq Muhamad Zulfadli bin tajuddin...umo lahir tahun 1994...bpe erk umo aq skunk???huhuh..semoga enjoy tgk blog nie..

Sing together !